گزارش یک زبانشناس

هر آنچه مربوط به زندگی است

گزارش یک زبانشناس

هر آنچه مربوط به زندگی است

گزارش یک زبانشناس
پیوندهای روزانه

قیامتی که بلاگفا به پا کرد

شنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۴، ۰۲:۱۱ ب.ظ


     بلاگفا مثلا به روال قبل برگشت. ماجرای چند ماه اخیرِ بلاگفا به گونه‌های مختلف قابل ارزیابی و بررسی است. اینکه چه بلایی سر اطلاعات آمد و بلاگفا همچنان قدرتمند و خودخواهانه، به کاربرانش اجازه لینک‌دهی نمی‌دهد بماند؛ اما اکنون مطلب چیز دیگری است.

    ماجرای بلاگفا و بازیابی اطلاعات وبلاگ‌ها، حقایق جالب و جدیدی را برایم روشن کرد. هفته گذشته، وقتی اولین بار به مدیریت وبلاگ قبلی دسترسی پیدا کردم با کامنت‌هایی که دو سال پیش حذف کرده بودم روبرو شدم؛ کامنتهایی که بعضا نشان از بی‌احترامی و بی‌ادبی کامنت گذار بود. این کامنت‌ها یک بار دو سال پیش حسابی ناراحتم کرده بود و من هم سعی کرده بودم فراموششان کنم؛ اما دوباره جلوی چشمانم ظاهر شدند؛ به خیال خودم حذفشان کردم! زهی خیال باطل!

   حتی لینک‌هایی که دیگر وجود خارجی ندارند و یا خودم حذفشان کرده‌ام نیز دوباره پدیدار شده اند!!!

   گویا قیامتی برگرفته از آموزه‌های دینی برایم تداعی شد. همان قیامت و روز جزا که تمام کارهایی که روزی انجام داده‌ایم و فراموش کردیم دوباره جلوی چشمان‌مان ظاهر خواهند شد. انگار عالم مجازی و بازیابی اطلاعات‌اش به گونه‌ای می‌خواهد عالم ماورا را برایمان نمایش دهد.


    برای ما آدم‌ها نشانه‌ها زیادند؛ ایکاش یادمان بماند


موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۱۳
طاهره مشایخ

نشانه‌ها

نظرات  (۹)

الان دوباره وب من از دسترس خارج شده:|
چن بار قراره قیامت شه مگه؟
پاسخ:
پس باید برای شفای عاجل بلاگفا دعا کنیم
هر چند دیگر امیدی به بلاگفا ندارم
سلام و درود بر شما دوست گرامی ، مطلب خوبی بود ، از شما تشکر می کنم .

لطفا از سایت ما (سایت تبادل لینک خودکار و رایگان برای همه وبلاگ ها و وبسایت ها ) دیدن فرمایید.

تبادل لینک = افزایش بازدید و افزایش پیج رنک گوگل وبلاگ و وبسایت شما

برای ثبت لینک وبلاگ خود کلیک کنید
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
استخدام ایران ، وبلاگ آگهی و اخبار استخدامی کشور
خدا رو شکر که خوبین
به مدیریت بلاگفا باید مدال بدهند
پاسخ:
سلام
ممنون از شما دوست عزیز

آره واقعا مدال میخواد
سلام 
اینکه نظرات و... شما دوباره برگشته که خیلی خوبه 
مگه بده نسخه پشتیبان تهیه کنند 
و راجب مدیر بلاگفا 
واقعا خیلی چیز ها هستند که شما نمیدونید 
بیان از وقتی اومده همش خواسته بلاگفا رو خراب کنه 
بیان حقوق کپی رایت رو نقض میکنه و در روز روشن تمامی مطالب و محتوا را بدون موافقت مدیر بلاگفا کپی برداری میکند 
و اسمش را میگذارد استخراج مطالب از موتور های جستجو 
چرا وقتی بلاگفا از دسترس خارج شده  بود نرم افزار مهاجرت بیان خراب بود و کار نمی‌کرد 
چون بیان کل مطالب رو از بلاگفا کپی میکنه نه موتور های جستجو 
موتور های جستجو رمز مطالب رو هم استخراج میکنند؟ که بیان گفته ما حتی با این نرم افزار رمز مطالب شما رو هم استخراج میکنیم 
شاید شما به عنوان یک نویسنده بگید من چرا نباید حق کپی برداری از مطالب خودم رو داشته باشم. اما به این فکر کردید که اگر یک نفر همین کار رو با شما بکنه چه حالی بهتون دست میده. یک نفر بیاد در عرض چند ساعت کل مطالب شما رو با نرم افزار بیان کپی کنه. چرا فقط به یک طرف قضیه نگاه می کنید 
چرا بلاگفا میهن بلاگ رو فیلتر نمیکنه چرا بلاگ اسکای چرا پرشین بلاگ و خیلی چرا ها 

بیان خیلی غیر حرفه ای رفتار میکنه. مثلا کاربر میخواد ای پی نظر دهندگان رو ببینه بیان هم قبول میکنه و این امکان رو براش فراهم میکنه . در حالی که نمیدونید با همین ای پی خیلی کارها میشه کرد. که من یک بار با همین ای پی کل مشخصات یکی از دوستان رو که در بیان فعالیت میکنه در آوردم و برای مدیر بیان فرستادم تا اینو بهش اثبات کنم این کار اونا امنیت کاربران رو از بین میبره و به حریم خصوصی اونا وارد میشه 
بیان در جواب ایمیل من منو تهدید کرد و گفت که شما نادان هستید 
من این ایمیل رو نگه داشتم و درست متن دقیقش رو همراه با عکس در شبکه های اجتماعی پخش میکنم
باز هم میگم خیلی چیزا هست که راجب مدیر بلاگفا نمیدونید ایشان واقعا آدم خوبی هستن 
منتهی چون یک آدم موفق هستند هیچکس دلش نمیخواد ایشون اصلا وجود داشته باشند 
سلام 
اینکه نظرات و... شما دوباره برگشته که خیلی خوبه 
مگه بده نسخه پشتیبان تهیه کنند 
و راجب مدیر بلاگفا 
واقعا خیلی چیز ها هستند که شما نمیدونید 
بیان از وقتی اومده همش خواسته بلاگفا رو خراب کنه 
بیان حقوق کپی رایت رو نقض میکنه و در روز روشن تمامی مطالب و محتوا را بدون موافقت مدیر بلاگفا کپی برداری میکند 
و اسمش را میگذارد استخراج مطالب از موتور های جستجو 
چرا وقتی بلاگفا از دسترس خارج شده  بود نرم افزار مهاجرت بیان خراب بود و کار نمی‌کرد 
چون بیان کل مطالب رو از بلاگفا کپی میکنه نه موتور های جستجو 
موتور های جستجو رمز مطالب رو هم استخراج میکنند؟ که بیان گفته ما حتی با این نرم افزار رمز مطالب شما رو هم استخراج میکنیم 
شاید شما به عنوان یک نویسنده بگید من چرا نباید حق کپی برداری از مطالب خودم رو داشته باشم. اما به این فکر کردید که اگر یک نفر همین کار رو با شما بکنه چه حالی بهتون دست میده. یک نفر بیاد در عرض چند ساعت کل مطالب شما رو با نرم افزار بیان کپی کنه. چرا فقط به یک طرف قضیه نگاه می کنید 
چرا بلاگفا میهن بلاگ رو فیلتر نمیکنه چرا بلاگ اسکای چرا پرشین بلاگ و خیلی چرا ها 

بیان خیلی غیر حرفه ای رفتار میکنه. مثلا کاربر میخواد ای پی نظر دهندگان رو ببینه بیان هم قبول میکنه و این امکان رو براش فراهم میکنه . در حالی که نمیدونید با همین ای پی خیلی کارها میشه کرد. که من یک بار با همین ای پی کل مشخصات یکی از دوستان رو که در بیان فعالیت میکنه در آوردم و برای مدیر بیان فرستادم تا اینو بهش اثبات کنم این کار اونا امنیت کاربران رو از بین میبره و به حریم خصوصی اونا وارد میشه 
بیان در جواب ایمیل من منو تهدید کرد و گفت که شما نادان هستید 
من این ایمیل رو نگه داشتم و درست متن دقیقش رو همراه با عکس در شبکه های اجتماعی پخش میکنم
باز هم میگم خیلی چیزا هست که راجب مدیر بلاگفا نمیدونید ایشان واقعا آدم خوبی هستن 
منتهی چون یک آدم موفق هستند هیچکس دلش نمیخواد ایشون اصلا وجود داشته باشند 

سلام خانم مشایخ

با وجود همه ی این در به دری ها بازم تصمیم گرفتم که گذشته رو فراموش کنم و از نو بنویسم ... توی همون وبلاگ قدیمی مهراوه .... توی بلاگفا ...  دوست داشتید سر بزنید به همون ادرس قدیمی ... البته چیز خیلی مهمی هم نمی نویسم ... بازم از روزمرگی و بپز و بشور و اینا می نویسم (:

پاسخ:
سلام
خوب کردین
میام نوشته های خوب شما را میخونم
۱۶ تیر ۹۴ ، ۱۸:۱۵ یک خبرنگار ...
سلام ،
عجب ... !!

تعبیر درستی به کار بردید ... 
چه هنرهایی داشت این بلاگفا !؟ ... :|
پاسخ:
سلام
بلاگفای عزیز ما:(

سلام همکار محترم استاد مشایخ عزیز

طاعات قبول

 

قبل از حیات مجدد بلاگفا نکتۀ دیگری ذهن مرا مشغول کرد و آن چیزی نبود جز مرگ!!!

سر زدن به وبلاگهای دوستان بر تحیر من می افزود . هر کداممان با اندیشه ای که بیش از هر چیز ذهن ما را مشغول کرده بود، با خواسته هایی که در دنیای مجازی بدان مشغول بودیم ناگهان خاتمه یافته بودیم و به نوعی پایان زندگی بر ما غالب شده بود.... و بازگشت آن و به قول شما عزیز گرامی قیامت بلاگفایی نیز داستان دیگری بود... من دیگر در وبلاگ شما با آخرین وبم دیده نمی شدم بلکه همان وبلاگ قدیمی که حذفش کرده بودم نمایان شده بود فرصتی بود تا خودم را مرور کنم و سیر اندیشه ام را در طی دو سالی که گذشت .... از لطافت وجودم لذت بردم اما احساس کردم چقدر بین من با من فاصله افتاده است دلم برای خودم تنگ شد اما نکات زیادی برای لذت بردن هم در آن موج می زد...امیدوارم برا ی شما هم سرشار از پویایی و تحولات مثبت باشد

نویسندۀ وبلاگی مرحوم شده

پاسخ:
سلام
شما هم مثل من به جنبه ی مرگ و حیات دوباره فکر کردید.
ممنون از توجه شما
نمیدونم بلاگفا با این گندی که زده چرا مورد حمایت بعضی ها هست 
پاسخ:
چی بگم والا؟!؟!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی