گزارش یک زبانشناس

هر آنچه مربوط به زندگی است

گزارش یک زبانشناس

هر آنچه مربوط به زندگی است

گزارش یک زبانشناس
پیوندهای روزانه

اکسیژنِ زندگی

جمعه, ۲۶ تیر ۱۳۹۴، ۰۲:۳۴ ق.ظ


   چند روزی است عجیب احساس خفگی می‌کنم. نوعی احساس که تاکنون تجربه نکرده بودم. حس می‌کنم چیزی مثل زندگی درون قفسه سینه‌ام گیر کرده و حالت خفگی به من می‌دهد.


    گاهی این حس زندگی درون دست‌هایم جمع می‌شود و گاهی در پاهایم و می‌خواهد با فشار خود را بیرون بریزد و افسوس که نمی‌تواند. و من دچار حس خفگی می‌شوم. دچار نوعی تنگی نفس، نوعی دردِ بی‌درمان. این خفگی‌ها همه با درد توام است. درد هم که مونس سال‌های دور و نزدیک من.


    وقتی این حس زندگی مانند پرنده‌ای، درون سرم بال بال می‌زند و دنبال راهی برای آزادی از کاسه‌ی سرم هست دوباره دچار خفگی می‌شوم. دستانم را دور سرم می‌گیرم و فشار می‌دهم تا شاید راهی باز شود؛ اما افسوس... انگار که جای تنگی گیر کرده‌ام.


   حتی انگشتانم هم درگیر این ماجرا شدند. به ناخن‌هایم نگاه می‌کنم: شاید ناخن‌ها منفذی برای رهایی این همه زندگیِ اسیر شده در انگشتانم باشد.


  وقتی سرم دچار شد، متوجه چشمهایم شدم: حتما منافذی برای خروج هستند؛ راهی برای رها شدن حسی که اسارتش مرا دچار خفگی می‌کند؛ انگار در جای تنگی اسیر شدم و اکسیژن کافی برای تنفس ندارم.

نیاز شدید به اکسیژنِ زندگی دارم.



موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۲۶
طاهره مشایخ

نظرات  (۴)

۲۶ تیر ۹۴ ، ۰۲:۳۹ یک خبرنگار ...
سلام ،
ئه ... !!
خُب معلومه دیگه ...
حدود دو ماه میشه که از باران های نقره ای محرومیم ...
چند روز پیش - خدا رو شکر - اندک بارونی اومد ...
اما ما با بارون نفس می کشیم ...


همه نیازمندیم این روزهاااا
سکوت کنید تا راهتان را بیابید

سلام خانم مشایخ

چرا اینجوری شدید ؟؟؟؟!!! شما که همیشه سرشار از زندگی بودید ... مطمئنم الانم زودی خوب خوب میشید ... زیاد سخت نگیرید ... مگه زندگی چیه؟؟؟ بی خیال باشید و خودتون را با ساده ترین چیزها سرگرم کنید ... نوشتن راحت و بی تکلف هم راحتتون می کنه ... هرچی توی مغز و روحتون می گذره را بریزید روی کاغذ ... حتی راحت گریه کنید ... گریه آدم را سبک می کنه ... قرارم نیست که ماها همیشه آدم خوبه ی داستان و سنگ صبور همه باشیم ... گاهی راحت داد بزنید ... نق بزنید ... بد و بیراه بگید ... خودتون را سبک کنید خلاصه ....

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی